מן העיתונות:
ערב רב | יאיר גרבוז
גלריה "הארץ" | גלעד מלצר
פורטפוליו | חגית פלג רותם
גלריה "הארץ" | אופיר חובב (שירה גפשטיין)
גלריה "הארץ" | אופיר חובב (אייל אסולין)
כאן תרבות | ליאב מזרחי בראיון עם גואל פינטו
ג'רוזלם פוסט | חגי הכהן
The art newspaper | עדי ארצי שלו
כאן תרבות | ענת שרון בלייס
ערב-רב | קרן גולדברג
סיפורה של האמנות הישראלית – מקורותיה, השפעותיה, זהותה וזרמי העומק המעצבים אותה – עולה על סדר היום במחזוריות קבועה. לפני כמה חודשים נפתחה תצוגת הקבע של אוסף המשכן לאמנות, והצטרפה לדיון הדינמי והמתחדש במוזיאונים הגדולים בירושלים ובתל-אביב, בין השאר באמצעות תצוגות של אוספי האמנות הישראלית שנפתחו בהם בעשור האחרון.
אשכול התערוכות הנוכחי, המשתרע על פני מרבית אולמות התצוגה במוזיאון, מוקדש גם הוא לתולדות האמנות הישראלית. בתוך המרחב הפועם של המשכן לאמנות – המציף שאלות הנוגעות למרכז ופריפריה, קנון ואלטרנטיבה, רציפות ומרד, חללי תצוגה מוסדיים ואלטרנטיביים, ומוטיבציות אמנותיות, מחקריות, כלכליות, פוליטיות ואחרות – מושם כאן דגש על קולו של האמן.
התערוכות, המוצגות לצד תצוגת האוסף, מציעות התבוננות, הרהור ומחווה, יותר מאשר נקיטת עמדה או אמירה מוחלטת.
הפרויקט "אסיפה" של דוד וקשטיין כולל עשרות שיחות מוסרטות עם אמנים, הפורשות מניפה רחבה של "אחורי הקלעים" של יצירת האמנות המקומית.
"קינת הקנון" היא תערוכה קבוצתית של חמישה אמני "חממת פיס" שהתמודדו עם סוגיית הקנון של האמנות הישראלית מנקודת מבט אישית.
התערוכה "הבחירות של ברטה אורדנג" מבליטה את טעמה האמנותי של הגלריסטית ברטה אורדנג, שניסחה בדרכה אמירה על אמנות שנות השבעים והשמונים של המאה העשרים.
כל אחת מהתערוכות הללו מוסיפה נדבך משלה לפסיפס רב הפנים, התהודות והמשמעויות הקרוי "תולדות האמנות הישראלית".
