התערוכות הבאות

החל מאוגוסט 2021

יוני גולד / לבעוט בדלי / אוצרים: יניב שפירא, נטע גל עצמון
יוני גולד הוא מהציירים הבולטים והמקוריים בדור הביניים בציור הישראלי. תערוכתו תחשוף לראשונה ובהיקף נרחב את גוף יצירתו מאז פרץ לזירת האמנות הישראלית באמצע שנות ה-90.במרכזה יוצב עיסוקו המובהק בעיקרון הציור: החל בשלב הכנת הבד, מתיחתו ומריחתו בגרונד והמשך בבחירת הפיגמנטים, הכנת הצבע ופעולת הציור עצמה – במכחול, במברשת או בשפכטל. עקרונות אלה, טכניים לכאורה, מטעינים בתוכן את נשאי ציוריו שבמרכזם ניצב האדם – כיחיד הממקם את עצמו במרחב או בקבוצה וביחסים שבתוכה.
התערוכה תושתת על סדרות אותן הוא מפתח ומשכלל לאורך שנים, בהן 'בעלי מקצוע (פועלים-צבעים)', 'מתרחצות', 'ועדות קבלה' ו'קבוצה' המפנות לתפיסה אידיאולוגית של חילוניות מקומית. כמו כן יבוא לידי ביטוי העניין המיוחד שלו בתולדות האמנות הישראלית והדיאלוג הציורי שלו עם אמנים כשלום סבא, יוחנן סימון ואחרים מאבות האמנות הישראלית.

הילה לביב / לשכוח דברים יפים / אוצר: יניב שפירא
התערוכה "לשכוח דברים יפים" הינה החלק השלישי והמסכם של פרויקט שעוסק בזיכרון, מיתולוגיה משפחתית ופרידה.
התערוכה תורכב מקולז' צילומי-פיסולי, באמצעותו לוקחת אותנו האמנית בזמן למחוזות של זיכרון. חוזרת בזמן אל בית הקיץ של משפחת ורבורג, "המקור", המקום שממורשתו צמחו אנשים, ספרים ואובייקטים הנושאים עימם מטען תרבותי ואישי.
במרכז הסיפור המשפחתי נמצאת האחוזה בבקוסטברג, המבורג, שנרכשה במאה ה-19 על מנת להיות מקום מפגש שיאגד יחד תחת רוח תרבותית וחינוכית את משפחת ורבורג לדורותיה. הבנקאי מוריץ מ. ורבורג, סבה של האמנית, רכש את הנכס ב- 1897, בנו מקס ואשתו אליס הרחיבו את הגנים בין 1924-1913 בעזרת אלזה הופה, האשה הראשונה שעבדה כגננית בגרמניה.
ה"אמפי הירוק האובאלי" או "תאטרון הגדרות", נוצר בשנת 1924 ,כחלק מהגן הרומי. הוא חובר בעזרת גרם מדרגות מעוגל ("מדרגות וורצבורגר") לגן ורדים. כל אלה יקבלו ביטוי בתערוכה.

נעה רז / דמטר ופרספונה / אוצר: יניב שפירא
עבודה זו עוסקת ביחסי אמהות בנות, נתינת אמון ולקיחתו, ובקשר בין מעגלים נשיים לצמיחה, קמילה, פריון ושינוי. שתי מיתולוגיות חוברות כאן זו לזו.
הסיפור המיתולוגי היווני על דמטר ופרספונה והמיתולוגיה של התנועה הקיבוצית הקולקטיבית והחקלאית. במרכז התערוכה יוקר סרט מתעד אירוע שקיימה האמנית בתמיכת 'שבט' בנות משפחת רז, בו הן עמדו בשדה שלף מותחות יריעת ברזנט כאשר כל פעם יוצאת מישהי, מטפסת על מגדל וקופצת אל חיק הברזנט.

מאיר אגסי / 22 states of mind / אוצר: יניב שפירא
מאיר אגסי (1947 – 1998) היה אמן, אספן, סופר, משורר ומבקר אמנות ישראלי שחי מאז תחילת שנות השמונים באנגליה.
למרות המרחק הפיזי היה אגסי שרוי בהוויה ובתרבות הישראלית ורשימותיו התפרסמו בקביעות בעיתונות ובכתבי עת מקומיים בישראל.
במקביל הוא שקד על יצירתו האמנותית, שאך חלקים מעטים ממנה זכו להיות מוצגים עד כה בישראל.
בפברואר 1998 נהרג אגסי בתאונת דרכים ועזבונו האמנותי הועבר לישראל למשכן לאמנות בעין-חרוד.
מבט רטרוספקטיבי על יצירתו האמנותית של אגסי מגלה אותה כאוטוביוגרפית ביסודה. עיסוקו האובססיבי בזהותו העצמית ניכרה כבר בשלבים מוקדמים ביצירתו, בעבודות שבהן משמשים התא המשפחתי והקיבוץ, בו נולד וגדל, כמקורות מרכזיים בעיצוב אישיותו.
בעשרות דיוקנאות עצמיים, שיצר החל מאמצע שנות השבעים, מתוארים מצבים נפשיים וקיומיים מגוונים, המרכיבים פסיפס רגשות עשיר ורב פנים. סדרת ההדפסים 22 states of mind'' מתכתבת בצורה מעניינת עם מכלול התערוכות המוצגות במשכן במקביל.