בניין החברה האסייתית 2003

תמר גטר

בניין החברה האסייתית 2003

יוני-נובמבר 2003

בהצבה זו עוסקת תמר גטר במבנה רעיוני כולל שבו קשורים ציורים ותצלומים באופן בלתי נפרד זה בזה. יש בה שש סדרות שבכל אחת ארבעה ציורים וחמישה תצלומים.
היא נעשתה בשני שלבים. בשלב ראשון הוצבו הציורים בלבד (ציורי הבניינים והפורטרטים) במסגרת פרויקט קבוצתי של עבודה מקומית בחללי כיכר וייצמן בחולון, שהתקיימה בחודש אפריל השנה. את הפרוייקט אצרו האמנית נועה זית וגלית אילת מן המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון ועיריית חולון.
בשלב השני צילמה תמר גטר את הצבות הציורים במקומותיהם השונים בכיכר, (בנק מסד, סופרמרקט, מתפרה, מספרה וחברת תיור). מן התצלומים הרכיבה שש קבוצות העסוקות באיחוד ציורי הבניינים בחללי התצוגה שלהם עם האנשים של כיכר וייצמן, והכיכר עצמה, על בנייניה ובתי העסק שלה.

בקבוצת התצלומים הסוגרת את המערך נראית תמר גטר עולה בגרמי מדרגות שונים שצולמו רובם ברחובות דרום תל-אביב. קבוצה זו חותמת את המערך השלם המוצב במשכן לאמנות, עין חרוד.
שם ההצבה, "בניין החברה האסייתית" הוא שמו של בניין חברת סחר ימי בקופנהגן, ושמם של שני ציורי שמן מאת הצייר הדני וילהלם האמרשוי
(Vilhelm HammershØi) אשר צייר את בניין הנמל הזה בשנת 1902 בשני מצבים: פעם אחת בשערים פתוחים עם ספינה מאחוריו, ופעם בשערים סגורים.
תמר גטר ציירה רפרודוקציות של ציוריו של האמרשוי. 12 גירסאות בקנה-מידה הולך וגדל מן הגדלים המקוריים של האמרשוי. אלה הם ציורי גרירת צבע, סימון והחתמה אשר נעשו באמצעות מגבי ניקוי, ספוגים ושפכטלים בטמפרה-שמן על עץ.

הפורטרטים בתצוגה הם של עובדים ועוברי אורח מכיכר וייצמן בחולון, מרביתם מהגרים מברית המועצות לשעבר. תמר גטר צילמה את האנשים בכיכר וייצמן, ולאחר מכן ציירה אותם בטכניקה המתוארת לעיל.

ציוריו המקוריים של וילהלם האמרשוי נעשו בשמן על בד בשנת 1902:
מידותיהם:
1.בנין החברה האסיתית בשערים סגורים: 146.5×140.5cm
.2בנין החברה האסיתית בשערים פתוחים: 158x166cm

תצלומי המדרגות בוצעו עבור תמר גטר בידי האמנית-צלמת נועה זית. הדפיס ידנית הצלם רם ברכה. תצלומי הכיכר נעשו ועובדו במחשב בידי תמר גטר. ההדפסה הדגיטלית נעשתה במכון "קובי רן 89".

דילוג לתוכן