מאוצרות המשכן לאמנות

מוזמנים להיכנס אל חללי התערוכה - לחצו על התמונה

התערוכה "מאוצרות המשכן לאמנות" מוקדשת לאוספים שנאצרו במשכן במרוצת שמונים שנותיו ומוצגת על פני כל אולמותיו. פרישֹה מקיפה זו של האוספים מאפשרת להתחקות באמצעותם אחר המטרות שהציבו לעצמם חברי קיבוץ עין-חרוד בהחלטתם להקים מוזיאון. היא משמשת מראָה לעולמם של מי שביקשו לברוא עולם חדש אך לא שכחו מאין באו, ומשקפת בדרכה את תולדות העם היהודי במאה ה-20. התערוכה מחולקת לשני אגפים, ונפרשׂת בין המחצית הראשונה של המאה ה-20 לבין מחציתה השנייה וראשית המאה ה-21.; בין אמנים יהודים שפעלו באירופה, לבין מי שיצרו בארץ-ישראל; בין חיים ומסורת יהודית בגולה, לבין מורכבות ההוויה הישראלית. חלקה המוקדם מוקדש לאמנים שפעלו בעיקר במרכזי האמנות בפולין, גרמניה, רוסיה וצרפת, והתמקדו בתיאורים של חיי היומיום בעיירה, בפוגרומים ובמוראות השואה, כמו גם בנושאי ציור קלאסיים כדיוקן, נוף וטבע דומם. בחלקה המאוחר מוצגת אמנות ארצישראלית וישראלית המשקפת את הנושאים והמגמות שהוצגו ונאספו במשכן, ובהם: החלוציות האוטופית של עין-חרוד; חצר הקיבוץ; ריאליזם חברתי; המקום במבטם של אמנים עולים; ריבוי קולות בחברה ובאמנות הישראלית;

אוצר: יניב שפירא

קבוצות והדרכות פרטיות, תאמו מראש לפני הגעתכם! להזמנת הדרכה ומידע נוסף התקשרו: 04-6486038

מסלולי הדרכה בתערוכה:

1. מסע אל עברו של עם, אמנות יהודית מאוספי המשכן
הכרות עם מקורותיו היהודיים של אוסף המשכן וביקור בשלושה חלקים בתערוכה: 'חיי היומיום בעיירה'; 'פרעות, גלות, שואה'; 'דיוקן, נוף, טבע דומם'.

2. רבדים באמנות הישראלית אמנות ישראלית מאוספי המשכן
הכרות עם האמנות הארצישראלית והישראלית באוספי המשכן וסיור באגף ה'ישראלי' של התערוכה: 'עין חרוד'; 'אמנות עברית'; 'חצר הקיבוץ'; 'עבודה עברית'; 'קיבוץ גלויות'; 'ריבוי קולות'; 'אלוהות באמנות'; 'מופשט ישראלי'; 'פיסול מאוספי המשכן'

3. עולם ישן והיהודי החדש
זיקות גומלין והיבטים משלימים בחלקים השונים של אוספי המשכן: בין קדש וחול, גלות וגאולה, העולם הישן והיהודי החדש.

4. ריבוי קולות באמנות הישראלית, עין חרוד נגד הקונצנזוס
התמקדות בריבוי הקולות והקהילות באמנות הישראלית כפי שהוצגו במהלך השנים בתערוכות יחיד וקבוצתיות במשכן ונאספו באוספיו.

5. הדרך לעין חרוד, מסע בעקבות אמני הקיבוץ
מקורותיו של המשכן לאמנות בקיבוץ עין-חרוד – מהקיבוצים הראשונים שקידמו את רעיונות "הקבוצה הגדולה" והיה למרכז רעיוני מוביל בתחומי התרבות, החינוך והחברה בארץ. מקומו של המשכן בעיצוב אמנות הקיבוץ לזרמיה השונים.

6. יצירות מופת מאוספי המשכן לאמנות
התמקדות ביצירות קאנוניות ועקרוניות מאוסף המשכן, בהן של מארק שאגל, מאוריציו גוטליב, חיים אתר, מרדכי ארדון, נפתלי בזם, אביבה אורי, אורי ריזמן, מאירה שמש מיכאל גרוס ואחרים.

משך ההדרכה כ-85 דקות

צרו עימנו קשר לתאום ביקורכם במשכן

דילוג לתוכן