מבחר אמנות ישראלית מאוסף גבי ועמי בראון

התערוכה "מבחר אמנות ישראלית מאוסף גבי ועמי בראון" מוצגת במשכן לאמנות עין חרוד בחודשים אוקטובר 2009 עד ינואר 2010 (ללא תאריך סגירה) ומשתרעת על כל מפלסי המוזיאון (לבד מאגף היודאיקה). התערוכה כוללת כ-300 עבודות, בציור, פיסול, צילום ורישום, של אמנים ישראלים, מראשית שנות ה-20 ועד לשנות האלפיים.
מלווה את התערוכה ספר (380 עמודי צבע, עברית ואנגלית) הכולל שני מאמרים:
"על אספנות ואספנים", שדן בתופעת האספנות ומאפייניה ברקע אוספים נוספים של בראון שאינם מיוצגים בתערוכה זו. למשל "יצירות" אנטישמיות (כרזות, גלויות, פסלונים), עבודות דמשק של אומנים יהודים מסוריה, ספרים נדירים ביידיש, בעברית ובשפות נוספות, שטיחים, תכשיטים, עבודות דפוס ומלאכה מארץ-ישראל ועוד. מאמר נוסף, "הערות על אמנות ישראלית", מאיר את המגמות המיוחדות לאוסף האמנות הישראלית.
מחברת המאמרים: גליה בר אור, אוצרת התערוכה ועורכת הספר. מעצב הספר: מיכאל גורדון.

בצד אמנים שזכו להכרה (כגון יוסף זריצקי ואריה ארוך) המיוצגים היטב באוסף, נכללים בו גופי יצירה משמעותיים שלא נחשפו כמעט בתערוכות ובאוספים של המוזיאונים המרכזיים – בהם יצירות אמנים שהשתייכו לקבוצת "אופקים חדשים" אך אתגרו ביצירתם את הקו הדומיננטי של הקבוצה, כגון יחיאל קריזה או אהרון כהנא. כמו כן מיוצגים בתערוכה אמני-מפתח שפתחו מגמה עצמאית באמנות הישראלית – כגון שלום סבא, שמבחר עבודותיו באוסף הוא הגדול והמקיף בארץ.
מיוצגות בתערוכה נקודות תפנית באמנות הישראלית, כגון הפנייה לגוף האדם בציור בשנות ה-60 בציור המוקדם של אורי ליפשיץ, יאיר גרבוז ומיכאל דרוקס. מקבצים חשובים נוספים כוללים עבודות של גבי קלזמר, משה גרשוני, שוקי בורקובסקי, עידו בר-אל ועוד.
תערוכה נרחבת זו, באולמות המוארים של משכן לאמנות עין חרוד, מציעה חשיפה ראשונה של אוסף ישראלי מהרחבים והאיכותיים בארץ ומאפשרת התוודעות רעננה ומרתקת לאמנות הישראלית לדורותיה.

Error: The video (https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nYLCPO0ZGuw) couldn't be embedded.
דילוג לתוכן