השנה החולפת הייתה שנה של 'רכבת הרים' עבורנו במשכן לאמנות. תחילתה בתערוכה "נפש עירומה: חיים סוטין והאמנות הישראלית", מהגדולות והמושקעות שהוצגו במוזיאון זה. תערוכה שזכתה להדים רבים בארץ וגם בחו"ל, זיכתה אותנו בהערכה מקצועית רבה ובמהלכה ביקרו במוזיאון כ-20,000 מבקרים. 'נפש עירומה' נסגרה באחת, ב 15.3.20, עקב התפרצות נגיף הקורונה, המוזיאון נסגר למשך שלושה חודשים והצוות כולו יצא לחל"ת.
הזמנו יוצרים מתחומים שונים ליצור תחת הכותרת 'מה אפשר לעשות במוזיאון סגור?'

המשכן פתח את שעריו מחדש ב 15.6.20 עם חמש תערוכות חדשות. בזמן שחלף מאז הפתיחה המחודשת אנחנו מרגישים כמי שנמצאים בחזית עולם התרבות. הקהלים הרבים הגודשים את המשכן מרגישים את הצורך במפגשים חברתיים ואת הצמא לאמנות איכותית. בשלושת החודשים נכנסו בשערי המשכן לאמנות כ-15,000 מבקרים בכפוף להנחיות התו הסגול.

חמש התערוכות המוצגות עומדות כל אחת בפני בעצמה ובה בעת מהדהדות זו את זו – נוגעות בשורשים ביוגרפיים, בסביבות חיים קרובות, במבט על נופים פיזיים ומנטליים, בקונפליקטים ובזיכרונות. את פניו השונות של 'המקום הישראלי' ואת כוחה המרפא של אמנות טובה, גם מעבר לאירועי הרגע.
למידע על התערוכות המוצגות – ליחצו כאן

ב-20.8.2020 .התכבדנו בביקורו שר התרבות והספורט מר חילי טרופר יניב שפירא הציג בפניו את סיפורו ההיסטורי של המוזיאון, את מטרותיו וכן את הצרכים השוטפים שלו. אנחנו תקווה שזהו פתח לשינוי בגישה לתחום התרבות בישראל ובדאגה לתפקידם של מוסדות תרבות בעיצובה של חברה פלורליסטית וחפצת חיים.

אגף החינוך במשכן לא נח על שמריו. מאז הפתיחה המחודשת הגיעו אלינו למעלה מ- 1000 תלמידים כולל שנתון ט' מאורט בן-גוריון עפולה ומורות ומפקחות לאמנות של החינוך הממלכתי דתי. צוות המדריכות של המשכן הדריך עשרות תלמידים בבתי הספר של החופש
הגדול ברחבי המועצה האזורית הגלבוע וכן בגנים במסגרת 'משכן בא לגן'. כמידי שנה ארחנו נערות בסיכון מבית רות וילדי פנימיית "בית הילד" שבכפר יחזקאל.

את חופשת הקיץ חגגנו בסדנאות Storyboard – בהשראת תערוכתו
של מיכאל קובנר, ונהנינו מחברתם של מאתיים ילדים והורים שבאו ליצור סיפורים משפחתיים מקוריים.
אנו מזכירים שלילדים עד גיל 18 הכניסה ללא תשלום.

אדריכלות המשכן לאמנות. באוקטובר 2020 יראה אור הספר 'סוד האור: אדריכלות האור במשכן לאמנות' בעריכתם של יניב שפירא ודוד בהר פרחיה שיוקדש לאדריכלות הייחודית של המשכן לאמנות
פרי תכנונו של שמואל ביקלס. הספר יכלול מאמרים, רישומים ותכניות עבודה מתקופות שונות. אנחנו מאמינים שיסייע בהיכרות בהיכרות עם סוד קסמו של מבנה זה.

הסידרה "פניני מוסיקה במשכן"תתחדש אחרי החגים. המופעים שנדחו עקב הקורונה יתקיימו באולם בית ציזלינג בקיבוץ עין חרוד מאוחד. האולם גדול ועומד בדרישות "התו הסגול".
ומה בעונה הבאה? ציפי לסקי, מנהלת הסידרה, משתפת: "העונה התשיעית תיפתח בינואר 2021, תשלב מיגוון ז'אנרים, החל מקלאסיקה אהובה בביצועם של בכירי נגני התזמורת הפילהרמונית הישראלית; דרך מופע ספרותי-מוסיקלי עם הסופר אסף ענברי והזמר אריאל הורוביץ; מופע "הדיוות הגדולות" עם הזמרת יונית שקד-גולן ונגנים ועוד ועוד".
עדכון על חידוש הפעילות יפורסם באתר המשכן וישלח במייל מיד עם חזרתנו לפעילות.
לכל ידידינו שנה טובה והרבה מוסיקה לנשמה!

קובי מידן ואיתי פרל, במופע המוקדש ללאונרד כהן, חייו )22.10.2020( ושיריו.

פרס אלימה ריטה לאמנות ההדפס הוא פרי יוזמתה ומחשבתה של האמנית אלימה ז"ל ושיתוף פעולה עם המשכן לאמנות, עין חרוד.
השנה הענקנו את הפרס בפעם השלישית. הזוכות – טלי בן בסט ומירב סודאי קיבלו 20,000 ₪ כל אחת למימוש פרויקט בתחום ההדפס בסדנה .

למידע נוסף על התחרות והפרס

מרב סודאי
טלי בן בסט

החודשים האחרונים היו מאתגרים במיוחד וחייבו אותנו להתבוננות מחודשת הן על המציאות הסובבת אותנו והן על הצפוי לנו בעתיד. אנחנו נערכים בהתאם בכל תחומי הפעילות של המשכןו נשתף אתכם בתערוכות המתוכננות ובפרויקטים שקורמים עור וגידים.

אנחנו מאחלים לכל ידידינו שנה טובה ופוריה, של התחדשות, יציבות וצמיחה.

המשכן ייסגר לקהל ביום שישי 18 בספטמבר ויפתח בחזרה ביום שני 12 באוקטובר, או בהתאם להנחיות הממשלה.

דילוג לתוכן